Rákellenes zöldségek

Rákellenes zöldségek

A rák legjobb ellenszere a megelőzés. Táplálkozz egészségesen!

Zeller

Állatkísérletek során bizonyították, hogy a zellerszárban található apigenin nevű növényi flavonoid a szervezetbe kerülve megállíthatja, illetve lassítja a daganatok növekedését. Hogy a vegyület rendelkezik-e gyulladásgátló hatással, azt még vizsgálják.

Spenót

Popeye kedvence számtalan előnyös egészségvédő hatással bír. Fél csésze spenót béta-karotin-tartalma fedezi a napi ajánlott mennyiséget, minek köszönhetően fogyasztása védelmet nyújt a daganatos betegségek ellen.

Spárga

A benne található folsavnak köszönhetően segít megelőzni a DNS károsodását. Továbbá glutation nevű antioxidánsa semlegesíti a rákkeltő anyagokat a szervezetben, így védelmet biztosít a szabad gyökök káros hatásaival szemben.

Paprika

Béta-karotin tartalmának köszönhetően védi szemed egészségét és segít megelőzni a szív-és érrendszeri megbetegedéseket. Ez a hatékony antioxidáns egyes daganatos betegségek ellen is hatékony lehet. A piros húsú paprikában különösen sok található belőle.

Brokkoli

A brokkoli a benne lévő C-vitaminnak és béta-karotinnak köszönhetően jelentős szerepet játszik a rákmegelőzésben. A kutatások szerint főleg a gyomor-, a vastagbél-, a petefészek- és a prosztatarák, valamint a leukémia és a melanoma ellen bizonyul hatásosnak.

Fokhagyma

Számos kutatás bizonyítja, hogy a fokhagyma lassítja azokat a sejtelfajulásokat, melyek a daganatos betegségek kialakulásához vezetnek. Közömbösíti a szabad gyököket és különösen erős védelemmel bír a gyomorrák ellen, de az egész immunrendszert erősíti.

Zöldborsó

Klorofill tartalmának köszönhetően fogyasztásával megelőzheted, a szervezetedbe jutó káros kémiai anyagok DNS-károsító hatását. Emellett a benne található C-vitamin antioxidáns hatása miatt semlegesíti a szabad gyököket.

Karfiol

A keresztesvirágúak családjába tartozó karfiol a leggyakrabban fogyasztott ehető virág. Tudományos kutatások során bizonyították, hogy a növényben található sulforaphane – SFN – molekula segít megelőzni különféle rákos megbetegedések kifejlődését a szervezetben.

Paradicsom

A benne található likopin nevű antioxidáns az egyik legerősebb rákellenes vegyület. Védi a sejteket a szabad gyökök káros hatásaival szemben, így sokféle daganatos megbetegedés kialakulása ellen védelmet nyújt.

Vöröshagyma

A Közép-Ázsiából származó növény nem csak gasztronómia szempontból érdekes. A benne található diallil-szulfid nevű vegyület bizonyos fokú védelmet biztosít a daganatos megbetegedésekkel szemben, mivel növeli a gyomorban a rákellenes hormonok mennyiségét.

Lilahagyma

Ígéretesek azok a kutatási eredmények, melyek a növényben található kvercetin nevű antioxidáns jótékony hatásairól tanúskodnak. A vegyület gátolja a ráksejtek szaporodását, valamint segít megelőzni a szív- és érrendszeri betegségek kialakulását.

Articsóka

A cinarin nevű szerves sav, mely a növényben található, antioxidáns tulajdonsága révén bizonyos fokú védelmet nyújt a környezeti méreganyagok káros hatásaival szemben. Emiatt pedig a zöldség hasznos lehet a rákmegelőzésben.

Kelbimbó

A kelbimbó az egyik legjobb glükozinolát-forrás, mely segít a szervezetnek a rákmegelőző enzimek termelésében. Magas a C-vitamin- és folsavtartalma is, melyek a szervezet öngyógyító folyamatainak aktiválásában játszanak szerepet.

Káposzta

A zöldség telis-tele van értékes ásványi anyagokkal, és jelentős béta-karotin-tartalma révén serkenti az immunrendszer működését, így rákmegelőző hatású.

Sütőtök

A vidám színű növény rendszeres fogyasztása számos egészségvédő hatással bír. Lutein tartalmának köszönhetően csökkenti a sárgafolt-elfajulást, segít megelőzni a szürkehályog, valamint a vastagbélrák kialakulásának kockázatát.

Cékla

A céklában lévő növényi rost, a pektin serkenti az emésztést és a méregtelenítést, a zöldség rákellenes hatása is ismert. A népi gyógyászatban menstruációs fájdalmak enyhítésére, valamint a pattanások, mitesszerek elmulasztására is használják.

Sárgarépa

A béta-karotin vegyület nem csupán az A-vitamin előanyaga, hanem hatékony antioxidáns is, mely véd a káros szabad-gyökök hatásaival szemben is. Minél élénkebb a répa színe, annál több béta-karotint tartalmaz.

Forrás: femina.hu